ඉන්ස්ටග්රෑම් සහ ෆේස්බුක් පරිශීලකයින්ට නිල් ටික් සත්යාපනය සඳහා ගෙවීමට දැන් හැකි බව මව් සමාගම වන Meta සමාගම විසින් නිවේදනය කරනවා.
Meta Verified වෙබයේ මසකට $11.99 (£9.96) හෝ iPhone භාවිතා කරන්නන් සඳහා $14.99ක් වැය වේ.
එය මේ සතියේ ඕස්ට්රේලියාවේ සහ නවසීලන්තයේ ලබා ගත හැකිය.
මෙටා ප්රධාන විධායක මාර්ක් සකර්බර්ග් පැවසුවේ, මෙම පියවර සමාජ මාධ්ය යෙදුම්වල ආරක්ෂාව සහ අව්යාජභාවය වැඩි දියුණු කරන බවයි.
Twitter හි හිමිකරු වන Elon Musk විසින් 2022 නොවැම්බර් මාසයේදී වාරික Twitter Blue දායකත්වය ක්රියාත්මක කිරීමෙන් පසුව මෙම පියවර ගෙන ඇත.
Meta හි ගෙවන දායකත්ව සේවාව තවමත් ව්යාපාර සඳහා නොමැත, නමුත් ඕනෑම පුද්ගලයෙකුට සත්යාපනය සඳහා ගෙවිය හැකිය.
ඒවායේ සත්යතාව හැඟවීම සඳහා ඉහළ පැතිකඩ ගිණුම් සඳහා සත්යාපන මෙවලම් ලෙස භාවිත කර ඇත.
මෙම දායකත්වය ගෙවන පරිශීලකයින්ට නිල් ලාංඡනයක්, ඔවුන්ගේ පළ කිරීම් වල දෘශ්යතාව වැඩි කිරීම, අනුකරණය කරන්නන්ගෙන් ආරක්ෂාව සහ පාරිභෝගික සේවාවට පහසු ප්රවේශය ලබා දෙනු ඇත, Meta ඔවුන්ගේ වෙබ් අඩවියේ පළ කිරීමකින් පැවසීය.
සමාගම BBC වෙත පැවසුවේ, මෙම වෙනස කලින් සත්යාපිත ගිණුම්වලට බලපාන්නේ නැත, නමුත් ගෙවූ විශේෂාංගයට ස්තූතිවන්ත වන සත්යාපනය කළ සමහර කුඩා පරිශීලකයින් සඳහා දෘශ්යතාවේ වැඩි වීමක් ඇති බව සඳහන් කළේය.
ගෙවන පරිශීලකයින්ට නිල් ටික් එකකට ප්රවේශ වීමට ඉඩ දීම මීට පෙර වෙනත් සමාජ මාධ්ය වේදිකා සඳහා කරදර ඇති කර ඇත.
පසුගිය නොවැම්බරයේ ට්විටර් හි ගෙවීම් සඳහා සත්යාපන විශේෂාංගය විරාම කරන ලද්දේ මිනිසුන් ලාංඡනය සඳහා ගෙවීමෙන් විශාල වෙළඳ නාම සහ ප්රසිද්ධ පුද්ගලයින් ලෙස පෙනී සිටීමට පටන් ගත් විටය.
Meta පැවසුවේ Instagram සහ Facebook පරිශීලක නාම සත්යාපනය ලබා දීම සඳහා රජය විසින් සපයනු ලබන හැඳුනුම්පතකට ගැළපීමට සිදුවන බවත්, පරිශීලකයින්ට ඔවුන්ගේ මුහුණ ඇතුළත් පැතිකඩ පින්තූරයක් තිබිය යුතු බවත්ය.
Reddit, YouTube සහ Discord වැනි අනෙකුත් වෙබ් අඩවි ද දායකත්ව පදනම් වූ ආකෘති භාවිතා කරයි.
මෙම විශේෂාංගය වෙනත් රටවලට නිකුත් කරන්නේ කවදාදැයි මෙටා තවමත් නිශ්චිතව දක්වා නැත, නමුත් සකර්බර්ග් මහතා එය “ඉක්මනින්” වනු ඇතැයි පෝස්ටුවක ප්රකාශ කළේය.
නොවැම්බරයේදී, Covid-19 වසංගතය තුළ අධික ආයෝජනයක් හේතුවෙන් 11,000 රැකියා අහිමිවීම් සමාගම නිවේදනය කළේය.
එම අවස්ථාවේ දී, සකර්බර්ග් මහතා පැවසුවේ, වසංගතයට වඩා එය ඇති වූ නැගීම මත පදනම්ව මෙටා වර්ධනයේ වැඩි වීමක් තමන් පුරෝකථනය කළ නමුත් අවසානයේ එය සිදු නොවූ බවයි.
“බොහෝ අය මෙය ස්ථිර ත්වරණයක් වනු ඇතැයි පුරෝකථනය කර ඇත,” ඔහු ලිවීය, “මමත් කළා, ඒ නිසා මම අපේ ආයෝජන සැලකිය යුතු ලෙස වැඩි කිරීමට තීරණය කළා.”
ඒ වෙනුවට ඔහු පැවසුවේ “සාර්ව ආර්ථික අවපාතය” සහ “තරඟකාරීත්වය වැඩි වීම” නිසා ආදායම බලාපොරොත්තු වූවාට වඩා බෙහෙවින් අඩු විය.
“මට මේක වැරදුනා, ඒකේ වගකීම මම බාරගන්නවා” ඔහු එම අවස්ථාවේදී පැවසීය.
ඔවුන් පවසන්නේ අනුකරණය යනු චාටු බස්වල අවංකම ආකාරයයි – සහ තාක්ෂණික අංශයේ බොහෝ දෙනෙක් Elon Musk සමාජ ජාලය වන Twitter වෙත ගෙවන ලද ස්ථරයක් හඳුන්වා දීම ගැන විවේචනය කිරීමට ඉක්මන් වූ අතර, ඔහුගේ සම වයසේ මිතුරන් සමීපව බලා සිටි බව පෙනේ.
Big Tech සඳහා කාලය දුෂ්කර ය, නමුත් Big Tech හි පාරිභෝගිකයින්ට ද කාලය දුෂ්කර වේ, ඇත්තෙන්ම – ඒ ඔබ සහ මම.
ඉලෝන් මස්ක්ගේ අත්හදා බැලීම ඔප්පු කර ඇත්තේ මිනිසුන් තවමත් වැඩිදියුණු කළ අත්දැකීමක් සඳහා ගෙවීමට සූදානම් බවයි.
ෆේස්බුක්, ඉන්ස්ටග්රෑම් සහ ටික්ටොක් වැනි නොමිලේ භාවිතා කළ හැකි විශාල ඩිජිටල් වේදිකා ගැන බොහෝ විට කියනුයේ ඔබ නිෂ්පාදනය සඳහා නොගෙවන්නේ නම්, ඔබ නිෂ්පාදනය බවයි.
එයින් අදහස් කරන්නේ එම ව්යාපාර ඔබ ගැන රැස් කරන සෑම දත්ත බිංදුවක්ම වෙළඳ දැන්වීම් ආකාරයෙන් ඔබට විකිණීමට භාවිතා කරන බවයි. එය ඩොලර් බිලියන ගණනක අදහසක් වන අතර එය බොහෝ සමාගම් ඉතා පොහොසත් කර ඇත.
නමුත් ජනතාව ඒ ගැන අවදි වී දෙපයින් ඡන්දය දෙනවා. Apple විසින් විකල්ප විශේෂාංගයක් දියත් කරන ලද එය ඔබගේ සබැඳි ක්රියාකාරකම් ලුහුබැඳීම නවත්වන අතර කුමක්දැයි අනුමාන කරයි – සමාගම් ඔවුන් කරන්නේ කුමක්ද සහ ඔවුන් ජාලයට යන්නේ කොතැනටද යන්න ඔවුන් සිතනවාද යන්න ඔබ මිනිසුන්ගෙන් ඇසුවහොත්, ඔවුන්ගෙන් බොහෝ දෙනෙක් ඉවත් වීමට තෝරා ගනී.
ෆේස්බුක් හිමිකරු වන මෙටා ඒ ගැන දැඩි ලෙස පැමිණිලි කර ඇත.
දායකත්වය විකල්පයද, එසේ නම්, පාරිභෝගිකයින් කොපමණ මුදලක් ගෙවීමට සූදානම්ද?
එය මුලින්ම මස්ක් සහ දැන් සකර්බර්ග් සොයා ගැනීමට අධිෂ්ඨාන කරගෙන සිටින බව පෙනේ.
බීබීසී